En glittrig fortsättning!

God fortsättning allihopa!
 
Julen är nu över och jag hoppas att alla är glada och nöjda med klapparna och tillvaron!
Ett extra stort grattis till er som blivit rikare på presentkort eller hår/skägg produkter, förstår att ni är nöjda
 
Nu när julen är över så blickar väl det flästa framåt mot nyår... och därför ska jag nu tipsa, nei, utmana alla skäggiga män till att ge sitt skägg den uppmärksamheten den förtjänar!
År efter år ser vi flickor, kvinnor och damer iklädda i paljeter, guld/silver fransar och glitter utan att lyfta på ögonbrynen och i år tycker jag allt att det är männens tur.
 
Jag ger er män ... glittriga skägg.
 
 
Denhär trenden har exploderat i storstäderna och flera av mina kunder har också tagit upp ämnet 'glittriga skägg'.
Jag säger bara- GO FOR IT!
 
Bli kvällens höjdpunkt och jag kan lova dig att ditt framtida du kommer tacka ditt nuvarande jag över dom oslagbara nyårskorten! 
 
Gör det inte svårare än vad de behöver vara... gamla hederliga glittersprayen som 50% av alla tjejer använder på nyår kan även du använda i skägget, (smörj läppar och kinder med vasselin innan så blir det lätt att torka bort glittret där det inte ska vara).
 
Om du vill gå ett steg längre och få skägg som på bilderna över så får du först och främst besöka din hobbybutik för att inhandla valfritt glitter.
Att inhandla glittret är den svåra biten, sen är det easy pisey att applicera!
1. Smörj in ditt skägg med en riklig mängd skäggolja.
2. Torka så torrt som möjligt på kinder och läppar.
3. Häll glittret över skägget.
4. Skaka av överflödigt glitter (helst utomhus).
5. Spraya skägget med hårspray.
 
Något att tänka på är att ditt skägg kommer att lämna kvar glitter efter sig under kvällens gång. Så om du t ex är gäst på nyår så bör du kolla med värden att glitter är okej innan. En annan situation som kanske inte är det optimala att ha glitterskägg på är en nyårsmiddag av självklara skäl.
 
Jag håller tummarna för att få se lite glittriga skägg på nyår ! 
Jag är säker på att de kommer dyka upp på olika håll och glöm för Guds skull inte att föreviga era skägg med massa bilder!
 
Ha det fint och lycka till !
 
 
Allmänt, barberare, glitter, hår, skägg | |
#1 - - Alexandra:

Vad coolt med skägget där haha

Upp