Spännande !!

Herrejösses vad allt är bra! 
Jag trivs så förbannat bra i den här barberarbubblan som jag funnit mig själv i de senaste månaderna... men jag har nu insett att jag måste komma tillbaka till verkligheten!
 
Jag har fått privilegiet att umgås och arbeta tillsammans med människor som får barberarlivet att verka så enkelt, på gott och ont kan man säga... det är lätt att bli naiv och lite lätt "bortskämd" i den miljön.
Tillexempel min "mentor" på praktiken är nu 68 år och han har inga planer på att lägga ner med sitt yrke de närmaste åren, bara det säger ju en del om hur fantastisk tillvaro han har!
Det är DET jag vill ha... en tillvaro som berikar mitt liv och som jag knappt kan leva utan! Det är det jag ser i min mentors ögon när han står bakom barberarstolen dag in och dag ut. FANTASTISKT !
Jag har till och med fått en alldeles egen krok på praktiken! Bara det liksom! ;D 
Men jag börjar nu att öppna mina ögon och se saker och ting för vad de verkligen är... 
Det är nu jag måste börja planera för vad som ska ske efter utbildningen... och lite trådar har jag minsann ute!
Jag är övertygad om att spännande saker väntar och snart börjar min riktiga resa! 
 
HÄR har ni en liten tillbakablick över vad en barberare gör för er som har missat det.
 
Ha det fint allihop! 
 
 
 
 
 
Allmänt, barberare | Hår, barberare | |
Upp